Çiğdem gibi Yazdan Kalma Bir Hafta Sonu Gezisi

Yakup Çetin

Havaların sıcaklıklarının artması ile birlikte hafta sonları güzel çekimler yapabilmemiz için kendimizi her zamanki gibi dağlara ve yollara vuruyoruz.

Bu Pazar her hafta sonu olduğu gibi Hüseyin Dumru'dan telefon geldi yarın için bir programın yoksa gezelim tabiki benimde arayıpta bulamadığım şey. Pazar günü sabahtan çıkıyoruz yollara, Ben, Hüseyin Dumru, Musa Barut ve Mehmet Öztaş ilk önce Harmanpınar'ın yaylası Kel Yaylanın çayırlıklarına ve benim tabirimle kış aylarında kar sularıyla oluşan titreyen gölümüzü ziyaret ediyoruz.

Çayırlıklarda çiğdemler var ancak taçlarını açmamışlar neden belli sabahın daha sekiz buçuğu dokuzu. Bire adamlar ne işiniz var, pazar pazar yatamadınız mı derler gibi. Çiğdemler bize taçlarını ilk ışıklarla açmayınca gözümüzü titreyen gölümüze çevirdik ve yerle gök'ün gölde yansıyan aksini çekmeye başladık. Suyun çevresindeki ağaçların suya yansıması gerçekten görülmeye değer mükemmellikte, sizlerle fotoğrafını paylaşacağız ama fırsatınız olursa bu mekanda bu yansımayı yerinde tadmanızı mutlaka tavsiye ederiz.

Suda yer ve gök'ün aksine dalmışken zaman geçmiş ve sıcak gün ışıkları taçlarını kapatmış çiğdemleri birer birer açtırmış, daha yeşillenmemiş boz çayırlıklarda sarımsı hoş bir görünüm adete ufuk çizgisi gibi görünüyor. Yolculuğumuzda burada fazla vakit geçirdik kanısı ile buradan Ahırlı ilçesi Bartlı yaylasına doğru rotamızı çeviriyoruz. Bir gün öncesi de Bartlı yaylasında olduğum için çayırlıklardaki çiğdemlerin yoğunluğunu biliyordum tabi ki.

Bartlı yaylasına geldiğimizde manzarayı görünce ben bile şaşırıyorum, bir gün öncesi ile bir gün sonrası arasında da çiğdemlerde farklılıklar var. Bartlı yaylasının düz çayırlıklarında belli alanlarda öbek öbek çiğdem tarlaları oluşmuş. Havalar iyi gidince çiğdemler adeta çayırlıklarda çoşmuşta coşmuş.

Bartlı yaylası uzun uzadıya bir düzlüğün dağ alanına kurulmuş evlerden oluşan güzel bir yayla. İnsanlar bu yaylanın güzelliğini bozmamak için de evlerini dağ cephesine yapmaya devam ediyor. Evler tam yayla evi her evin ya açık yada kapalı büyükce balkonları var, yaz günlerince serin serin balkon sefası yapabilmeleri için. Yayla dediğin bu olsa gerek diyebileceğimiz bir yer yani. Bazı yaylalarımız var çayırlıkların ortasında adeta yarışırca mantar gibisinden yayla evleri ile doluyor. Yayla dediğin yer orta alanıyla çorun çocuğun eglenebileceği ve çayırlarda yaylacıların hayvanların yayılabilceği güzel çayırlıklarla kaplı olması lazım

Neyse biraz fazla konuştum galiba, geçelim güzel gezimize devam etmeye Cumartesi günü gezimde göremediğim bir süprizle karşılaştık Bartlı yaylasının ortasında bizim yöresel tabirle Koyundölleri yani Kardelenler hiç beklemediğimiz bir alanda çayırlığın ortasında bize gülümsüyor. Böylesi beyaz güzel çiçekleri bulurda çekmezmiyiz en az yarım saat boyunca bu güzel çiçeklerle uğraştık.

Bartlı yaylasındaki güzel ve uzun mola sonrası tekrar gezimizde rotamıza kaldığımız yerden devam ediyoruz ve Sorkun mahallemizi geçip Karacahisar mahallemiz sınırarında bulunan Ayğırdibi mevkiye gidip hem çay molası verip biraz atıştırma yapmak için düştük yollara. Ayğırdibine varınca Ayğırın ikinci gözünü görmeyi beklerken yağışların devam etmemesi dolayısıyla umduğumuzu bulamadık. Malum yukarı kısımda Dereköy mahallesi Sarıot yaylasında da gölde su yok denecek kadar az veya yok demek ki diyerek çayımızı yudumlayarak Bozkır Ayğırdibinde uzunca sohbetler yaptıktan sonra Bozkır'a geri dönmek üzere yola düşerek güzel bir pazar günü gezimizi sonlandırıyoruz.

Son kelam olarak sizlerede bir tavsiyede bulunmak istiyorum, kışın baskın uyuşukluğunu aşmak için fırsat buldukça Doğanın uyanışını görmek için kendini şehrin gürültüsünden uzaklaştırarak doğaya bırakın.